четвртак, 2. фебруар 2017.

Šta ćeš sama u kafiću, nemaš ni Mac ni kuče?

Dozvoljeno je 10-15 minuta. A onda postane čudno.  Da li te je to ispalio neko koga čekaš? Zašto ne gledaš panično na vrata ili u telefon, zašto tako mirno sediš? Devojko, zašto si došla sama u kafić?
Sada je već prošlo dovoljno vremena da se ustanovi da se neće niko pridružiti mom stolu. I sada već svako vrti scenario u svojoj glavi. „Možda nije odvade“, „Baš ne bih voleo/volela da ja nemam sa kim da odem na kafu kao ona“, „Šta će sad da radi tu sama?“.
Jedan trenutak je bio prelomni u mom životu. Kada sam shvatila da sedim za stolom sa osobom koja priča nešto što me uopšte ne interesuje samo zato što sam želela da popijem piće i ona je jedina bia slobodna. To je bio porazan trenutak. Osvrnula sam se po prostoriji i shvatila da barem trećina ljudi radi i sto što i ja-Želela je da izađe iz kuće i na piću je sa poslednjom osobom na svetu sa kojom je želela da pije. Shvatila sam, sebe volim mnogo više nego što mi je stalno do toga šta ljudi generalno misle o meni. Ali, za sledeći korak je bilo ipak potrebno neko vreme.
Kada se odrasta uz narativ da žena ne ide u kafanu, da ide samo sa dečkom i da nađe dečka, kada se navodi šta je sve neprimerno ponašanje  kod žena, e onda je teško probiti taj oklop. Oklop toga da društvo sme da te gleda sa prezirom ili sa žaljenjem ako si sama.
Jedino kada ne gledaju čudno ženu u kafiću je kad nije iz Srbije, tada samo odmahnu rukom i kažu: „Ma pusti je, ona nije naša“. Naša žena ne bi tako, sedela tu sama. To ove sa Zapada što mislile da žene imaju pravo da popiju kafu na miru, da popiju pivo kad im se pije pivo, da sede i gledaju u jednu tačku jer im se to radi.
Međutim, kako se sve sada već polako otvara ka tom prokletom Zapadu, možete primetiti da je ipak sve veći broj ljudi samo u kafićima. Doduše, kao pravi znalci, imaju maske. Mac računare i/ili pse. Možda vam je jasno zašto pse, taman to mogu da prihvate oni koji i dalje ne razumeju da ljudi mogu u kafiću sami da piju kafu. Bili su u šetnji pa će sada gazda da popije kafu. A pas će taman malo da protrči pored svih gostiju i eto, malo ih razveseli. Mac ima taj statusni simbol. I dalje nije dostupan svima. Čak se oprašta i kada žena koja ima Mac sama dođe u kafić. Ona radi, garant nešto bitno.

Nemam ni jedno ni drugo. Obožavam da idem sama na kafu ili pivo. Često je ta kafa subotom jutro kada otpešačim do grada i sednem. Nekada imam laptop, nije Mac, nekada imam knjigu. Često nemam ništa.  

Нема коментара:

Постави коментар