Jedna drugarica mog
druga je okačila link. Bilo je to 2009. Sećam se. Jer je to pre ove godine bila
poslednja dobra godina. Videla sam da je nešto crno-belo i naziv mi se dopao-
Party girl. Kliknula sam. Zanemela sam. Nisam znala, naravno, da li peva žensko
ili muško. Onda sam ustanovila, posle drugog refrena i oduševila se još više. Onda
sam pustila još jednom i odslušala ceo tekst i shvatila da nisam do tada čula
da neko peva o ovome. A onda sam opet pustila i čula i muziku i ritam i glas i
tekst i sve zajedno. Ta gitara koja grebe i opisuje u stvari kako treba
tumačiti pesmu. Ta gitara koja je u stvari naličje reči. I onda sam shvatila. Ja
sam party girl. Izlazila sam tri puta nedeljno. I uvek sam mislila da će mi se
nešto desiti u izlasku. Nešto dobro. Možda se i dešavalo. Ali, onda sam čula tu
pesmu i shvatila koliko je sve napuklo i prazno i crno-belo kao taj spot. praznina gradskog života u kom se samo dešava
mamurluk sledećeg dana. I napustila sam klabing. I pustila sam sledeću stvar. Aviva.
Bila sam u fazonu, šta
je Aviva, ime praška? Ali od prvog takta, od prvog akorda, shvatila sam da mi
se noga pomera u ritmu. I onda sma čula taj njen šaputavi promukli duboki glas.
I peva o ženi. Potražila sam podatke o Chinawoman. Jedva našla fejsbuk
stranicu. I lajkovala. Tipa, bila sam 280.lajk. i onda, dok sam čitala
informacije o bendu/njoj, čula sam threesom. Naravno, mislila sam da peva o
nekom tipu koji hoće trojku sa nekom ribom i svojom devojkom. E tu sam videla
koliko sam heteronormativna. I pustila sam opet pesmu. Stih „In a
dress with six arms
Two girls is not enough”
Two girls is not enough”
Srž. Demoni jedne
veze. Demoni možda moje veze u tom trenutku. Uglavnom, Aviva je bila najbolja
pesma te godine.
Zvala sma Iliju i
rekla mu našla sam ribu koja pravi muziku kakvu bih ja pravila da umem. Rekao je
da je i on to pomislio, jer je upravo sluša. Počeli smo zajedno da je slušamo.
Sećam se, svima sam
punila glavu i fejsbuk njenom muzikom. Onda sam videla da su ljudi počeli da je
otkrivaju. Stvarala se mala ali prepoznatljiva grupa nas. Mi, tako berlinski
hipsteri, nemajući baš tad ideju šta to znači.
Ne znam dalje
hronologiju i ne verujem u nju. Znam da sam odlučila da sečem vene na Lovers
are Strangers. I da vičem iz sveg glasa na „Tell me who you really love“. I ova
muzika te pesme, kao odlazeći cirkus, tako bolesno repetativna. Kao kad se
misao vrti po glavi i izjeda. Sećam se da sam nešto pisala i na njenoj fejsbuk
stranici ili ostavila neki komentar, ne znam, ali ja to ne radim, ali sam ovde
uradila jer sve iskače iz mene kad je slušam.
Onda je Ilija rekao „Hej,
ona ima koncert u Zagrebu, hoćeš da idemo“. Naravno, nismo otišli jer smo za
koji tren ( ne znam tačno koliko sati, dana, meseci) videli da dolazi u
Beograd.
Znam da sma stajala
nad onim fejsbuk iventom na njenoj stranici i bila iz fazona „JEBOTE, CHINAWOMAN!“.
Imala sam karte rednog broja deset, recimo.
Retko šta izazove jezu
u meni. Ali, kad sam shvatila da svakog petka slušam Friday night i da je to
to, da, ja živim to, skamenila sam se. Okupljali smo se u nekim skoro pa
narkomanskim leglima i tripovali da smo bitni. A ja sam samo želela da dođe ta
određena osoba, da mogu da mislim ovo: „We're
lonely people you and me
Still we don't call too frequently”
Still we don't call too frequently”
I ovo naravno: „You'r my favourite asshole”
Znala sam da tu osobu
neću naći ubrzo i bilo je to vreme siluetno mene i mojih prijatelja. Tako smo
bili razmazani i nesotvareni u svojo svojoj potenciji i ja sam često pevala: „God
Bless My Socially Retarded Friends“. Mislim, da, u to vreme Igor i ja smo znali
da izađemo i nikom se ne javimo kad odlazimo ili da samo da se spakujemo i
nestanemo jer su nam svi išli na živce. Valjda.
Ne znam tačno kad, al
došao je taj prvi koncert. Užasni zvuk užasni ljudi koji su pričali. Izašla sam
sa pola. Nisam to mogla da podnesem. Bila sam tužna. Previše.
Nastupilo je neko
zatišje, čini mi se. A onda su, možda jedna za drugom usledile To Be With Oders
i Vacation From Love.
Spot za To Be With
Others, reči te pesme, ta muzika koja nagoveštava desiće se nešto al neće biti
bitno, al desiće se, bilo je za mene opet čitanje misli. znam da sam tad već
razmišljala o drugima van veze i da nisam verovala da je Chinawoman otpevala: „You're
the one I choose, the best I ever knew...“ al ono, svi parovi misle da ne liče
na druge, al uvek se pojavi ista formula razdora. Mišel je uvek tako lepo opevavala
ljudsku nadmenost u trenutku kada se susreće sa porazom sopstvenog ega.
A onda, u krahu svim
svojih ljubavnih težnji, čula sam najbolju sintagmu na svetu „Vacation From
Love“. I tačno, to živiš u tišini, sa nekom pločom koja krcka u pozadini i
pušiš mnogo cigareta. I osećaš se isto kao melodija pesme- seksi i razarajuće.
Shvatila sam da su njene pesme razorene i potentne. Oštećene i
kreativne. Ili barem bude u meni to.
Kao i svaka paćenica,
u jednom trenutku sam se veoma ložila na nekog ko me nije hteo. Ili tako nešto.
Pesma koju sam slušala kad god me ta osoba recimo iznervira bila je „I kiss the
hand of my destroyer“. I dan danas mi se javlja neverovatna slika u glavi
izazvana ovim stihom, jer ono što Chinawoman peva jeste poezija, jeste
umetnost. A u ovoj petrarkističkoj poeziji opisani su svi zanosi jedne
nedovršene i izgubljene jedinke. Naravno, danas mi je smešno moje loženje, ali
pesma je i dalje sjajna.
A pesma u kojoj se
definitivno okreće ringišpil i gde postaje klautrofobično od emocija dok se
sluša jeste Show me the face. Neumorno traganje i neumorno pitanje. Pogrešn izbori
i svi koji odgovaraju. Traganje, poput sudbine. I potreba za naznakom. Odjavna špica
koja sadrži imena svih sa kojima si spavala ali nema nikave druge svrhe sem da
sadrži ta imena. To je ta pesma. Pesma koja govori- svejedno je. Ali je bitno.
Muzika je toliko
ravnodušna i ne daje nikakvu nadu, kao što i jeste u životu. to je ono što ovaj
projekat/bend čini posebnim. Na jedan realna, neeufemističan način se peva o
svemu. Ali sa mnogo ironije. I ove pesmeprolaze mehanizme odbrane. Ostane se
tako ogoljene duše pred njima.
Ona ide jedna
lezbejska pesma, u stvari, jedan lezbejski stih : „ I know your ex from Mexico,
Taught you something that
I have never seen before...“
Naravno, potreba
lezbejki, a i svih ikada da pričaju o svojim bivšima. Ali ovde je nekako veoma
izraženo, sve ostaje u (lezbo)familiji. I da, ova pesma: „Woman's Touch“ koja
peva pomalo o mirakulima i zvuči tako drugačije- nagoveštava da će sve biti
posebno. A pošto je već pomenut lezbo
patos, nekrunisana pesma među pesmama jeste „Drawn to You“. Ako vam neka žena kaže da se nije istovremeno
uzbudila i uznemirila dok je slušala ovu pesmu, laže. Mišel ovde sjajno šapuće,
na granici drskosti. I govori, da, to je do zime, ima nešto u njoj. I dođe vam
da malo zagrnete bundu i pogledate seksi i ranjivo nekog. I bas u pesmi
odsviran jedni prstom.... pa ko razume, da.
Filozofska. Ljubavna. Životna.
Filozofska. „Let's meet“. Koja odmah otvaranja pitanje, ko to zapravo nedostaje
na slici. I da li sad to što ja volim i da li volim osobu i u stvari, onda ide
onaj chinawomanski momenat- ona sme da izgovori stvari kakvima jesu- We should meet
We should really meet again
We just need to fuck again
We should really meet again
We just need to fuck again
Smisao života. Svi smo mi barem jednom nedostajali nekog i voleli
jer je trebalo još jednom da se jebemo. Ili samo da se jebemo. Jer se nekako
sve svodi na to. Retko kažemo- mi smo se voleli, ali kažemo mi smo se jebali.
B strana Chinawoman definitivno je sjajna pesma It’s No Compliment.
Kada razmislimo, da bismo zaista živeli sa nekim, ne sme da nas idealizuje. Ne samo
kad razmislimo, već i kad se usudimo da se upustimo u vezu. Stoga: Come and tell me the one thing
You don't want me to know
It's always the only worthwhile
Topic of discussion
Cause it's no compliment
To be the perfect lover
You don't want me to know
It's always the only worthwhile
Topic of discussion
Cause it's no compliment
To be the perfect lover
Onda opet idemo do tog tromog zvuka gitare, umornog, kao i osoba
koja objašnjava da će biti nečija žena. Ali
Žena. Ne otac, ne psihijatar, ne tvoj učitelj. I to najbolje opisano voljenje
stihovima: I'll be the mirror
where you are a queen
Your fellow magician of the waking dream
Hung with a hammer and a glass of wine
I'll be your woman and you can be mine.
Ljubav je istovremeno najveća destrukcija i najveće obožavanje. U I’ll be your woman čitamo tog lirskog subjekta koji zna šta hoće. I da, kroz sve ove pesme, lirski subjekat je veoma svestan sebe i svoje okoline. Možda je u sukobu sa sobom i svetom, ali svestan je toga. Ova samospoznaja je jedan od seksi elemenata ove muzike.
Your fellow magician of the waking dream
Hung with a hammer and a glass of wine
I'll be your woman and you can be mine.
Ljubav je istovremeno najveća destrukcija i najveće obožavanje. U I’ll be your woman čitamo tog lirskog subjekta koji zna šta hoće. I da, kroz sve ove pesme, lirski subjekat je veoma svestan sebe i svoje okoline. Možda je u sukobu sa sobom i svetom, ali svestan je toga. Ova samospoznaja je jedan od seksi elemenata ove muzike.
Ove godine sam otišla na concert. I bilo je neverovatno, ljudi su
pričali, ali bila sam odlučila da me ne dotiču. I čula sam svoju drugu omiljenu
pesmu na svetu uživo (prva je Pass this on)- Russian Ballerina.
Nemam zaključak. Čekam neki sledeći sing. Da mi poet pročita misli.
Nemam zaključak. Čekam neki sledeći sing. Da mi poet pročita misli.
Нема коментара:
Постави коментар